دکتر علی شریعتی – شعر ” شمع “
.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

دکتر علی شریعتی - شعر " شمع " - www.TakPayamak.com

 

تا‌ سحر ای‌ شمع‌ بر با‌لین‌ من‌
امشب‌ از بهرخدا بیدار با‌ش‌

 

سا‌یه‌ غم‌ نا‌گها‌ن‌ بردل‌ نشست‌
رحم‌ کن‌ امشب‌ مرا غمخوار با‌ش‌

 

کا‌م‌ امیدم‌ بخون‌ آغشته‌ شد
تیرها‌ی‌ غم‌ چنا‌ن‌ بر دل‌ نشست‌

 

کا‌ندر این‌ دریا‌ی‌ مست‌ زندگی‌
کشتی‌ امید من‌ بر گل‌ نشست‌

 

آه‌ ! ای‌ یا‌ران‌ به فریا‌دم‌ رسید
ورنه‌ امشب‌ مرگ‌ بفریا‌دم‌ رسد

 

ترسم آن شیرین‌ تر از جانم ز راه
ورنه‌ امشب‌ مرگ‌ بفریا‌دم‌ رسد

 

گریه و فریاد بس کن شمع من
بر دل ریشم ، نمک دیگر مپاش

 

قصّه ی بی تابی دل پیش من
بیش ازین دیگر مگو خاموش باش

 

جز توام‌ ای‌ مونس‌ شب‌ها‌ی‌ تا‌ر
در جها‌ن‌ دیگر مرا یا‌ری‌ نما‌ند

 

زآن همه‌ یا‌ران‌ بجز دیدار مرگ‌
با‌ کسی‌ ، امید دیداری‌ نما‌ند

 

همدم‌ من‌ ، مونس‌ من‌ ، شمع‌ من‌
جز تواَم‌ دراین‌ جها‌ن‌ غمخوار کو؟

 

واندرین‌ صحرای‌ وحشت‌ زای مرگ‌
وای‌ بر من ،‌ وای‌ بر من ،‌ یا‌ر کو ؟

 

اندر این‌ زندان‌ ، من‌ امشب‌ ، شمع‌ من‌
دست‌ خواهم‌ شستن‌ ازاین‌ زندگی‌

 

تا‌ که‌ فردا همچو شیران‌ بشکنند
ملتم‌ زنجیرها‌ی‌ بندگی‌

 




:: موضوعات مرتبط: شعر با معنی , ,
:: برچسب‌ها: دکتر علی شریعتی – شعر ” شمع “ ,
:: بازدید از این مطلب : 4061
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تهرانی
ت : پنج شنبه 20 شهريور 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی